תיירים כן, מתפללות לא: "שעות לא סבירות לתפילה במקום הקדוש"

נתי קאליש 1 Comment on תיירים כן, מתפללות לא: "שעות לא סבירות לתפילה במקום הקדוש"

"לא נותנים לנו להתפלל במקום הקדוש, הקצו לנו שעות לא סבירות, לתיירים נותנים להיכנס כל היום". אחת המתפללות במקום הקדוש 'מול קודש הקודשים' בשיחה עם הרב משה בן לולו בתכנית "הפוך על הפוך" | האזינו

צילום: Mendy Hechtman/Flash90
21:31
30.04.24
אבי מימרן No Comments on אלמוג בוקר: "מנהיגות צריכה לקבל החלטה לכאן או לכאן"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סיפור מקומם: נשים צדקניות שנוהגות להתפלל באופן קבוע במקום שנקרא "מול קודש הקודשים" במנהרות הכותל, מספרות על מגבלות מחמירות שהוטלו על הגעתן למקום בתקופה האחרונה, בעוד שהמקום פתוח לרווחה לתיירים.

מדובר במקום שרבים מאמינים שהוא שוכן ממש ממול המקום בו שכן "קודש הקודשים" בבית המקדש ונשים רבות נוהגות לפקוד את המקום מידי יום ואף לסיים שם בכל יום את ספר התהילים כולו, בעמידה.

לפי המתפללות, בתקופת הקורונה נסגר המקום לתפילה כמו בתי כנסיות ומוסדות רבים אחרים, אך לאחר מכן החלו במקום שיפוצים, שבסיומם נפתח המקום מחדש לציבור, אך תחת מגבלות מחמירות: נשים יכולות להגיע למקום להתפלל רק בין השעות 03:00 בלילה ל-09:00 בבוקר. מיותר לציין שמדובר בשעות לא סבירות בעליל.

יוכבד, אחת המתפללות סיפרה לרב משה בן לולו בתכנית הצהריים: "עד הקורונה היה לנו את המקום פתוח באופן חופשי כל היום. גם תיירים היו עוברים שם. אין שם כיסאות כי זה מפריע למעבר תיירים. בכל אופן כך זה התנהל במשך שנים. מאז הקורונה סגרו לחלוטין ואחר כך התחילו שיפוצים. ואחרי זה פתחו את המקום בתנאים חדשים. נשים יכולות להתפלל רק משלוש בלילה לתשע בבוקר ובמהלך היום רק תיירים נכנסים".

"יש שם שלוש קומות", מוסיפה המתפללת. "כיום למעשה התיירים עוברים יום שלם בקומה האמצעית ומתחת ולנו אין כניסה. המקום נעול וסגור רק תיירים יכולים להיכנס".

בקרן למורשת הכותל מסרו בתגובה לפניית "קול חי": "כידוע, המקום מול קודש הקודשים הינו צר מאוד ורבים הפונים בבקשה להתפלל מולו. בשל הנחיות הבטיחות במקום הכניסה מוגבלת למספר מצומצם של מתפללות. באם היינו הופכים אותו למקום תפילה לכל באי הכותל המערבי הרי כתוצאה מנתוני השטח המקום היה גורם למחלוקת קשה. מעבר לכך שעמדת הגר"א נבנצאל שליט"א שיש עדיפות לתפילה בעזרת נשים שברחבת התפילה, שהינה בית כנסת ומקום שבו התפללו אבותינו".



1 תגובות

מיין תגובות